Bezpečná míra pití alkoholu v těhotenství neexistuje, upozorňují jihomoravští vědci

Zdroj: Brněnská drbna | 9. 6. 2024 |

Bezpečná míra pití alkoholu v těhotenství neexistuje. I mírné pití může mít dlouhodobé dopady na funkci mozku dítěte a zvýšit u něj riziko užívání návykových látek v dospělosti, upozornili výzkumníci z Masarykovy univerzity v Brně. Novou studii zveřejnil časopis Translational Psychiatry. Závěry studie podle výzkumníků zdůrazňují potřebu informovat veřejnost o rizicích spojených s pitím alkoholu a podporovat úplnou abstinenci v těhotenství.

Více zde, studie zde.

Přehled dalších článků

Také energetické nápoje zvyšují riziko alkoholismu

Zdroj: Medicina.cz | 18. 2. 2011 |

Chuť na sladké pomáhá léčit alkoholismus

Zdroj: Český rozhlas| 14. 2. 2011 |

Závislost na videohrách: studie definovala rizikové faktory

Zdroj: Pediatrics | 17. 1. 2011 |

<předchozí 1 ... 114 115 116 117 118 ... 133 další >