<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-2"?>
<!DOCTYPE rss PUBLIC "-//Netscape Communications//DTD RSS 0.91//EN" "http://my.netscape.com/publish/formats/rss-0.91.dtd">
<rss version="0.91">
	<channel>
		<title>Drogový Informační Server</title> 
		<link>http://www.drogy.net/</link> 
		<description>Drogový Informační Server</description> 
		<language>cs</language> 
		<copyright>Copyright 2006, ...</copyright> 
		<managingEditor>web@sananim.cz</managingEditor> 
		<webMaster>web@sananim.cz</webMaster>
	<item>
			<title>Alkohol může omezit rizika revmatoidní artritidy</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/vyzkumy-a-studie-3/alkohol-muze-omezit-rizika-revmatoidni-artritidy_2010_07_28.html</link> 
			<description>Zdroj: ČTK | 28. 7. 2010 | 
Londýn - Pravidelná konzumace alkoholu
může snížit závažnost revmatoidní artritidy, co...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Zda se člověk v baru napije prý ovlivňují i geny</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/vyzkumy-a-studie-3/zda-se-clovek-v-baru-napije-pry-ovlivnuji-i-geny_2010_07_27.html</link> 
			<description>
Zdroj: Science Daily | 23. 7. 2010 | 

To, zda a jak člověk reaguje na nejrůznější "alkoholové podněty", může bý...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Nabuzení z kombuchy? Žádná mystika, ale alkohol</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/zajimavosti-2/nabuzeni-z-kombuchy-zadna-mystika-ale-alkohol_2010_07_26.html</link> 
			<description>Zdroj: Týden | 25. 7. 2010 | 
Američtí experti vyslovili vážné podezření, že v kombuše jsou asi 3 procenta alkoholu...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Pít (pro zdraví) nebo nepít? Otázka pro odbornou diskuzi</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/alkohol-a-zdravi/pit-pro-zdravi-nebo-nepit-otazka-pro-odbornou-diskuzi_2010_05_31.html</link> 
			<description>Je střídmé pití alkoholu zdraví prospěšné? Této otázce se v časopise americké lékařské asociace věnuje článek Kennetha Mukum...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Účinky a rizika pití alkoholu</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/co-je-to-akohol/ucinky-a-rizika-piti-alkoholu_2006_02_16-2.html</link> 
			<description>Alkohol působí na centrální nervový systém, který všeobecně tlumí, přestože díky uvolnění po užití se alkohol považuje za životabudič. Už v malém množství jsou patrné jeho účinky na rychlost reakcí, koordinaci pohybů, úsudek, rozhodování. Tlumí vnímání bolesti, vysoké ...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Kdy doporučit abstinenci od alkoholu</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/zavislost-3/kdy-doporucit-abstinenci-od-alkoholu_2007_10_03.html</link> 
			<description>Jsou situace, kdy nelze doporučit ani pití s mírou a naopak je vhodná naprostá abstinence od alkoholu:

1. u závislých na alkoholu, zejména pokud dřívější pokusy o kontrolované pití selhávaly;

2. u nemocných s různými chorobami,...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Eurobarometr - Postoje Evropanů k alkoholu</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/vyzkumy-a-studie-3/eurobarometr-postoje-evropanu-k-alkoholu_2010_04_26.html</link> 
			<description>Spotřeba alkoholu v Evropě je na přibližně na stejné úrovni jako před čtyřmi lety. Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění Eu...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Mírné pití zpomaluje vznik artritidy, tvrdí švýcarští výzkumníci</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/vyzkumy-a-studie-3/mirne-piti-zpomaluje-vznik-artritidy-tvrdi-svycarsti-vyzkumnici_2010_03_29.html</link> 
			<description>Zdroj: Arthritis & Rheumatism |


Podle některých vědeckých teorií snižuje mírné pití alkoholu nebezpečí vzniku v...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Ženy, které nadměrně konzumují alkohol, by podle doporučení ESHRE neměly dosáhnout na asistovanou reprodukci</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/tehotenstvi/zeny-ktere-nadmerne-konzumuji-alkohol-by-podle-doporuceni-eshre-nemely-dosahnout-na-asistovanou-reprodukci_2010_01_26.html</link> 
			<description>Evropská společnost pro reprodukční medicínu a biologii (ESHRE) navrhuje zakázat možnost asistované reprodukce pro ženy, kte...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Definice řízení vozidla pod vlivem návykové látky</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/alkohol-a-rizeni/emcdda-opatreni-ragujici-na-rizeni-vozidel-pod-vlivem-drog-v-evrope_2009_09_24.html</link> 
			<description>

Zdroj: Úkol drogy - periodikum EMCDDA (Plnou verzi najdete ke stažení v dolní části stránky)

Defi...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Drinking Increases Cancer Risk, Canadian Study Finds</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/vyzkumy-a-studie-3/drinking-increases-cancer-risk-canadian-study-finds_2009_08_06.html</link> 
			<description>Zdroj:  JoinTogether.org | 05. 08. 2009 |

Drinking beer, wine or liquor raises the risk of developing certain types of
cancer, according to a study of male drinkers and nondrinkers...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Stop-Smoking Drug Might Work For Drinkers, Too</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/vyzkumy-a-studie-3/stop-smoking-drug-might-work-for-drinkers-too_2009_03_06.html</link> 
			<description>Zdroj:  JoinTogether.org | 05. 03. 2009 |

Varenicline is already sold as a stop-smoking drug under the name Chantix, but
now researchers say the drug also may help heavy drinkers cut down on their
alcohol consumption, Medical News
Today reported March 3.

Yale School of Medicine researchers found tha...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Devět druhů motivace pro léčbu alkoholismu</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/lecba/devet-druhu-motivace-pro-lecbu-alkoholismu_2008_11_04.html</link> 
			<description>Zdroj:  Novinky.cz | 3. 11. 2008 | 15:20 |

Celkem devět druhů motivací může podle psychiatra z léčebny v pražských
Bohnicích Karla Nešpora hrát roli v boji se závislostí na alkoholu. Každého
motivuje něco jiného a podle různých druhů motivace se i k pacientům přistupuje.

PRAHA - Karel Nešpor vyzval 160 pacientů, aby se k nim přiřadili. Většina pacientů se
označila ...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Britští vědci rozdělili pijáky do devíti skupin</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/zavislost-3/britsti-vedci-rozdelili-alkoholiky-do-deviti-skupin_2008_09_23.html</link> 
			<description>Zdroj:  BBC |
Ve Velké Británii byla zahájena vládní kampaň zaměřená na nadměrné požívání alkoholu, ve které jsou zužitkovány výsledky neujnovějšíh...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Nešpor: Alkoholikům pomůže břišní dýchání</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/zajimavosti-2/nespor-alkoholikum-pomuze-brisni-dychani_2008_08_04.html</link> 
			<description>Zdroj: ČTK | 
Jednou z metod, které mohou pomoci alkoholikům zvládat chutě na pití, je břišní dýchání. Své pacienty techniku učí primář mužského oddělení léčby závislostí psychiatrické léčebny v Bohnicích Karel Nešpor.

 Více zde....</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Loud Music in Bars Encourages Heavier, Faster Drinking</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/vyzkumy-a-studie-3/loud-music-in-bars-encourages-heavier-faster-drinking_2008_07_23.html</link> 
			<description>Zdroj:  www.jointogether.org | 22. 07.  2008 |

Shedding further light on the relationship between music and drinking behavior,
a study from French researchers has found that loud music played in bars
appears to encourage patrons to drink more and faster, HealthDay N...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Family History of Alcoholism May Predict Adult Alcohol-Use Disorders</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/vyzkumy-a-studie-3/family-history-of-alcoholism-may-predict-adult-alcohol-use-disorders_2008_06_11.html</link> 
			<description>Zdroj:  www.jointogether.org | 06. 06. 2008 |

Most young adults grow out of the heavy drinking typical of their college
years, but children from families with a high level of alcoholism are more
likely to continue drinking heavily and develop alcohol-use disorders (AUD)
even after they graduate, </description> 
			</item>
	<item>
			<title>Výsledky studie: Pití červeného vína může prodloužit život</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/vyzkumy-a-studie-3/vysledky-studie-piti-cerveneho-vina-muze-prodlouzit-zivot_2008_06_10.html</link> 
			<description>

Mice given modest amounts of the red-wine ingredient resveratrol exhibited fewer signs of bone and heart-muscle aging, hinting that the substance could have practical potential as an anti-aging drug, Bloomberg reported June 4.

Previou...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Výsledky výzkumu: Není důvod, proč by měl absinth způsobovat halucinace</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/vyzkumy-a-studie-3/vysledky-vyzkumu-neni-duvod-proc-by-mel-absinth-zpusobovat-halucinace_2008_05_21.html</link> 
			<description>Zdroj:  www.jointogether.org 
An analysis of sealed, 100-year-old bottles of the infamous spirit absinthe found that the dri...</description> 
			</item>
	<item>
			<title>Early Childhood Abuse and Early Drinking</title> 
			<link>http://www.drogy.net/portal/alkohol/vyzkumy-a-studie-3/early-childhood-abuse-and-early-drinking_2008_05_19.html</link> 
			<description>Zdroj:  www.jointogether.org | 17 . 05. 2008 |

Exposure to abuse as a young child is related to early alcohol initiation,
according to a survey of public school students attending ...</description> 
			</item>
	</channel>
</rss>
